Agnes & Lisa Blommor hanterar alla beställningar med leverans i Stockholmsområdet. Det innebär att vi skapar alla buketter och slår in dem i vårt vackra papper samt hanterar leveransen, antingen via en budfirma eller själva. För beställningar utanför Stockholm eller till utlandet förmedlar vi din beställning via Euroflorist, som har hundratals olika blomsterbutiker i sitt nätverk i Sverige. I utlandet ingår cirka 54 000 butiker i nätverket.
Blommor är en färskvara och vi strävar alltid efter att leverera så fina och färska blommor som möjligt. Det kan därför hända att buketten inte exakt motsvarar produktbilden om vi för tillfället inte har någon blomma tillgänglig. När blommorna levereras är de även helt nya och fräscha vilket kan göra att de inte står i full blom när de levereras. Detta är inget negativt utan bara en försäkran om att blommorna håller så länge som möjligt.
Leveranser
Ordrar beställda samma dag innan 12:00 måndag till fredag, 11:00 på lördagar till städer och fastland garanterar vi leverans samma dag inom Sverige. För att kunna garantera leverans samma dag till företagsadresser behöver vi ordern innan kl 10:00 på vardagar. Vi garanterar dessvärre ingen leverans på lördagar och söndagar till företagsadresser.
Köparen ansvarar för att leveransadressen är korrekt och fullständig. Vid felleverans på grund av detta utgår i vanliga fall ingen ersättning. Det är viktigt att beställaren anger portkod eller liknande för att det ska gälla som fullständig adress. Leveransförseningar kan ske om mottagaren inte gått att nå innan floristens sista bud gått, om mottagaren inte är hemma. Under extrema väderförhållanden eller extrema händelser kan vi inte garantera att din order levereras på utsatt dag. Om vi inte lyckats att leverera din order kommer den istället att bli levererad så snart som möjligt.
Ångerrätt
Enligt Distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt via nätet. Ångerrätten börjar gälla dagen efter att varan levererats och gäller endast varor i oförändrat skick. Observera att ångerrätten ej omfattar blommor och plantor enligt undantaget ”varor som snabbt kan försämras”. För andra varor behöver du kontakta butiken innan ångerrätten har gått ut.
Reklamationer
Kontakta butiken inom 24 timmar efter att du fått leveransen om du vill reklamera din leverans.
Betalning
Vi erbjuder dig som kund olika betalningsalternativ och säkerheten vid betalning på vår hemsida är högsta möjliga. Alla kreditkortsbetalningar hanteras av Klarna. Betalningssättet Kreditkort kräver ett giltigt kort, samt att det är godkänt via banken för internetköp. Eventuell återbetalning hanteras av Klarna. För mer information se Klarnas villkor här.
Representerar du ett företag kan du kontakta oss för att bli företagskund. I dessa fall skickar vi en månatlig faktura, antingen via vanlig post eller e-post, med företagets eller avdelningens inköp för månaden. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.
Orderbekräftelse
När beställningen är klar får du en bekräftelse på din skärm och därefter skickas även en orderbekräftelse till din mail. Har du inte mottagit en orderbekräftelse, vänligen kontakta butiken på 08 – 411 10 95.
Moms och skatteregler
Agnes & Lisa Blommor är ett aktiebolag registrerat i Stockholm. Vi innehar F-skattesedel och betalar moms i Sverige. Moms ingår i alla priser som syns på hemsidan. Vårt organisationsnummer är 556266-4887.